În contextul adoptării Ordonanței de Urgență nr. 35/27.06.2025, venim în întâmpinarea ta astfel încât să poți înțelege măsurile de protecție socială destinate consumatorilor casnici de energie electrică afectați de sărăcie energetică, aplicabile în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.
1. Categorii de persoane şi familii beneficiare de sprijin: - persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei; - familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei. 2. Nu beneficiază de acordarea sprijinului material: - persoanele care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii; - persoanele care nu au un act de identitate valabil; - persoanele care beneficiază de servicii sociale în regim rezidenţial organizate ca structuri publice sau private. 3. Pentru verificarea îndeplinirii de către persoana singură sau de către familie a condiţiilor de acordare a sprijinului, formularul de solicitare se completează cu următoarele informaţii: a) numele, prenumele şi codul numeric personal ale solicitantului şi ale membrilor de familie, după caz; b) datele de identificare ale locului de consum - POD; c) adresa poştală a locului de consum, conform POSF; d) după caz, adresa de e-mail valabilă, prin intermediul căreia se vor face comunicările; e) opţiunea de obţinere a tichetului electronic de energie în formă tipărită, pe suport hârtie. - Solicitantul îşi asumă pe propria răspundere realitatea şi actualitatea datelor declarate. 4. Pentru fiecare loc de consum se emite un singur tichet electronic de energie, care are rol de informare asupra existenţei dreptului la sprijin şi a valorii disponibile în contul de mandat poştal aferent locului de consum; 5. Efectuarea plăţii nu este condiţionată de prezentarea tichetului electronic de energie, ci exclusiv de existenţa facturii de energie electrică; 6. Tichetul electronic de energie are înscrise următoarele menţiuni: a) numele emitentului, respectiv datele sale de identificare; b) perioada de valabilitate a sprijinului; c) numele şi prenumele destinatarului şi adresa locului de consum; d) cod de bare/cod QR; e) informaţii privind numărul de telefon ce poate fi apelat în scopul obţinerii de informaţii privind utilizarea tichetelor electronice de energie, precum şi pentru transmiterea de sesizări. 7. Destinatarul tichetului electronic de energie are următoarele drepturi şi obligaţii: a) să utilizeze sprijinul pentru a efectua plăţi prin serviciul de mandat poştal prin intermediul CNPR, numai în vederea decontării facturilor de energie electrică emise dupa data de 01. 07. 2025; b) să nu utilizeze sprijinul pentru a efectua plăţi aferente altui loc de consum decât cel pentru care a fost emis sau pentru alte perioade în afara celei cuprinse intre 01. 07. 2025 – 31. 03. 2026; c) să nu tranzacţioneze/să nu înstrăineze tichetul de energie.
1. INREGISTRARE SOLICITARE SPRIJIN : - Începând cu data 28. 08. 2025 în aplicația EPIDS 2. SE ACORDĂ SPRIJIN începând cu 1 iulie, dacă SOLICITAREA SE DEPUNE : - Până la data 27. 09. 2025 în aplicația EPIDS 3. După data de 27. 09. 2025, SPRIJINUL SE ACORDĂ: - din luna depunerii solicitării în aplicația EPIDS 4. Oficiile poştale şi autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a înregistra solicitarea primită în format letric şi de a introduce datele în aplicaţia EPIDS în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant. 5. Sprijinul se utilizează pentru plata facturilor emise după data de 1 iulie 2025 şi sunt aferente consumului realizat începând cu această dată. 6. Plata facturilor de energie electrică se efectuează din contul de mandat asociat POD-ului de pe factură. 7. Titularul primeşte tichetul electronic de energie: - în format electronic, la adresa de e-mail furnizată în cerere, în momentul validării acordării sprijinului în aplicaţia EPIDS. - în format fizic, la adresa destinatarului în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la validarea solicitării în aplicaţia EPIDS.
Acest website foloseste "cookies" pentru a vă înbunătăți experiența de navigare. Presupunem că sunteți de acord cu aceasta dar puteți oricând să reveniți asupra deciziei.